Uit navraag bij WeTransfer is De Alliantie gebleken dat WeTransfer niet meer kan achterhalen wat er met de geüploade stukken is gebeurd.
Bij de Alliantie zelf zijn de binnengekomen telefoongesprekken die zijn gevoerd met het 06 -nummer van de vriendin van [eiser] over de periode 14-29 april 2020 geregistreerd. De registratielijst en de geluidsfragmenten zijn in het geding gebracht door mr. Baggen.
De telefoongesprekken gevoerd vanaf 20 april 2020 zijn door de voorzieningenrechter beluisterd. Op 20, 28 en 29 april 2020 zijn telefoongesprekken gevoerd. Van gesprekken op 22, 23 en 27 april 2020 zoals door [eiser] is gesteld, blijkt niet.
Verkort weergegeven is het volgende besproken.
Op 20 april 2020 is tweemaal gebeld vanaf het 06-nummer waarbij alleen de tweede keer een gesprek plaatsvond, tussen de vriendin en medewerkster [naam 3] . [naam 3] heeft daarbij meegedeeld zoals hierboven weergegeven onder 2.5.
Op 28 april 2020 heeft de vriendin gebeld met “ [naam 4] ” van de Klantenservice, werkzaam op het hoofdkantoor van De Alliantie in Hilversum. De vriendin vraagt waarom zij geen bevestiging heeft gehad van de Alliantie. De medewerker zegt dat ze nog bezig zullen zijn met de beoordeling. Hij heeft de naam van het nieuwbouwproject aan de vriendin gegeven, [naam nieuwbouwproject] , en verder volgt wat algemene informatie over onder andere een geplande inmeetdag.
Op 28 april 2020 heeft de vriendin nogmaals gebeld met De Alliantie, met medewerkster
[naam 5] . Laatstgenoemde heeft nogmaals bevestigd dat indien de link in de e-mail is gevolgd, zij ervan uit mag gaan dat de documenten ontvangen zijn.
Op 29 april 2020 heeft de vriendin weer contact opgenomen met De Alliantie. Zij zegt tegen de medewerker dat zij de avond ervoor op haar Woningnetaccount heeft gezien dat zij haar documenten niet op tijd of niet volledig zou hebben aangeleverd. De vriendin wordt doorverbonden met mevrouw [naam 2] en de vriendin vraagt wat er aan de hand is. [naam 2] deelt haar mee dat zij niets heeft binnen gekregen van haar. [naam 2] zegt samengevat dat zij bang is dat de vriendin de documenten naar een verkeerd e-mailadres heeft gestuurd of helemaal niet naar een e-mailadres. De vriendin zegt dat er in het geheel geen e-mailadres stond vermeld, waarop [naam 2] zegt dat dat e-mailadres er standaard in staat. Zij zegt dat de woning al is aangeboden aan een andere kandidaat. Zij zegt dat zij kan herstellen dat de vriendin weer kandidaat wordt voor de woning, maar dat zij dan kandidaat nummer 12 is. De vriendin vraagt vervolgens nog naar de beschikbaarheid van de woning op [adres 4] . [naam 2] deelt mee dat zij dat ook kan herstellen, dat de vriendin weer een positie krijgt voor die woning, en dat zij daarvoor dan kandidaat nummer 10 is
(opmerking vzr: Aan het einde van het gesprek blijkt [naam 2] dat de vriendin niet voor zich zelf belt, maar voor [eiser] ).